CS:GO-pelaajien burnout on ollut iso puheenaihe viimeisten kuukausien aikana.

ENCEn Sami ”xseveN” Laasanen kertoi muutama viikko taaksepäin omista loppuunpalamisen kokemuksistaan, sekä ovat useat huipputason pelaajat jääneet pidemmille tauoille kyseisen ammattitaudin takia.

Liittyy aiheeseen:

Nyt suomalaisen Otto ”ottoNd” Sihvon tähdittämän c0ntact Gamingin uusi pelinsisäinen johtaja Marco ”Snappi” Pfeiffer jakoi myös ajatuksiaan Twitterissä turnauksien tiheästä ottelutahdista, ja toivoo että asia nostettaisiin pöydälle.

Snappi kertoi, että cs_summit 6 -turnauksen karsinnoissa c0ntact pelasi aluksi neljän tunnin mittaisen paras kolmesta ottelun, jonka perään turnausjärjestäjä pakotti joukkueen aloittamaan seuraavan paras kolmesta ottelun vain kymmenen minuutin tauolla. Tämän lisäksi yksi joukkueen pelaajista oli vielä kipeänä.

On otettava huomioon, että kyseessä oli kaiken lisäksi elintärkeä ottelu, jonka voittaja eteni RMR-pisteitä jakavaan cs_summit 6 -turnaukseen. RMR-pisteet ovat tällä hetkellä joukkueiden tärkein prioriteetti, sillä niillä karsiudutaan marraskuun ESL One: Rio 2020 Major-turnaukseen.

CS-pelaajien ammattiliitto CSPPA liittyi nopeasti keskusteluun, ja kertoi monen turnausjärjestäjän ottaneen käyttöön liiton asettama standardi. Asetuksen mukaan joukkueille täytyy sallia minimissään kolmen tunnin tauko, jos he pelaavat kaksi paras kolmesta ottelua saman päivän aikana.

Counter-Strike Professional Players' Association

@CSPPAgg
The CSPPA Event Minimum Standards which has been adopted by several TOs include that if a team is scheduled to play 2 BO3s games in one day the tournament organizer shall ensure that the players have a break of minimum 3 hours…

Marco Pfeiffer

@SnappiCSGO
Also with all this talk about burnout and insane schedules. Tournaments should not force teams to start 10 min after a 4 hour and 15 min match in our case. 10 min after the veto was done, we were forced to go live despite having an ill player. @CSPPAgg

Myös CS:GO-joukkue Heroicin valmentaja Nicolai ”HUNDEN” Petersen twiittasi heidän kärsineen samasta ongelma cs_summit 6 -karsinnoissa.

Snappi vielä lisäsi, ettei twiittin tarkoituksena ole keksiä tekosyitä joukkueen tappiolle fnaticia vastaan. Fnatic oli hänen mielestään vain heitä selvästi parempi joukkue.

Monien kommentoijien mielestä tapaus asetti silti c0ntactin selvään alakynteen, ja voimmekin vain toivoa, että suurin osa turnausjärjestäjistä siirtyisi mahdollisimman pian CSPPA:n asettamiin standarditaukoihin.

Eurheilu.org on myös Discordissa! Liity keskusteluun osoitteessa: discord.gg/znGMa7r