Overwatchin kehittäjät tuntuvat pitävän suurimmat bugit ulkona pelistään keskivertoa paremmin, mutta yksikään peli ei ole täysin immuuni satunnaisille ötököille. Pelaajat huomasivat pelin jousiampuja-hahmon Hanzon osumalaatikoissa todella huomattavia ongelmia.

Hahmojen osumalaatikot ovat aina hieman erilaisia varsinaisiin hahmomalleihin verrattuna, sillä riittävän suorituskyvyn ja jouhevan verkkopelaamisen takaamiseksi niiden täytyy olla verrattain yksinkertaisia. Yleensä tätä on kompensoitu niin, että osumia saatta rekisteröityä hieman hahmon varsinaisen mallin ulkopuoleltakin. Tätä ei nopeatempoisessa taistelussa normaalisti edes huomaa, ja se tekee pelituntumasta paremman.

Hanzon osumalaatikosta löytyi kuitenkin todella ikävä ongelma, sillä se tuntuu olevan tietyissä tilanteissa täysin eri asennossa kuin itse hahmo. Seinää kohti juostesaan hahmon malli näyttää olevan edelleen kyyryssä ja liikkuvan, mutta osumalaatikko seisoo paikallaan. Pääosumien metsästäminen on siis tässä tilanteessa käytännössä mahdotonta, sillä oikein tähtäämällä ei osu hahmoon lainkaan:

Bugi ei riko peliä täysin, mutta on väistämättä tietyissä tilanteissa äärimmäisen ongelmallinen. Pelaajat ovat kertoneet kohdanneensa samakaltaisia osumalaatikko-ongelmia myös nopeasti ympäri pelikenttää syöksähtelevän Doomfistin kanssa.

Normaalit nopeista hahmoliikkeistä ja verkkokoodin aiheuttamasta viiveestä johtuvat osumavaikeudet ovat väistämätön osa peliä, ja pelaajat huomaamattaan opettelevat kompensoimaan niiden varalle. Täysin eri asennossa ja/tai paikassa oleva osumalaatikko on kuitenkin kriittinen virhe, joka tulisi korjata mahdollisimman pian.

Eurheilu.org on myös Discordissa! Keskustele peleistä ja bugeista, sekä löydä peliseuraa: discord.gg/znGMa7r

 

 

Lähde: Dexerto.com.

Kuva: Blizzard Entertainment.