Riot Gamesin tuleva hahmoihin pohjautuva FPS-peli sai positiivista palautetta CS:GO-kommentaattori Henry ”HenryG” Greeriltä, hänen päästyä testaamaan pelin alpha-versiota.

HenryG kertoi pelin olevan ”paras peli mitä hän on pelannut CS:GOn jälkeen”.

Projekti A:na vielä toistaiseksi tunnettu Riot Gamesin tuleva FPS-peli näyttää ottavan vaikutteita CS:GOsta, Overwatchista, sekä Apex Legendsistä. Pelin kierrokset ovat viisi vastaan viisi formaatissa, ja pelaajat valitsevat kierroksen alussa haluamansa hahmon ohjattavakseen, jokaisella hahmolla ollen erilaisia kykyjä.

HenryG

@HenryGcsgo

HenryG

@HenryGcsgo
If you're reading this and you're not familiar with what I do; I am known as HenryG, primarily a CS:GO commentator and former professional CS player. Down a similar vein to these upcoming tweets, I was also part of the first ever play-test of CS:GO in 2011 at Valve.
First of all, at its core, Project A is essentially a round based, 5on5, tactical shooter (most similar to CS:GO as a twitter surface level comparison), with the better (and slightly diluted) elements of class/hero based FPS games such as Overwatch or Apex Legends, for example.

Koskien pelin hahmoja, HenryG selkeytti pelaajien täytyvän ostaa hahmojensa kyvyt samalla tavalla kuin aseetkin. Voidaan ajatella että kyvyt ovat Projekti A:ssa kuin kranaatit CS:GOssa.

HenryG

@HenryGcsgo

HenryG

@HenryGcsgo
Similar to CS:GO, with the economy system, you could partially invest into rounds with less-fire power to take a gamble on a round and enter with basic abilities/utility.
You can have a great time playing without having to rely *too* much on the abilities to assist you in your game.

Kommentaattorin mukaan CS:GO-pelaajat tulevat myös tottumaan peliin helposti, kiväärien yleisesti ottaen tappaessa vastustajat yhdellä laukauksella päähän.

HenryG

@HenryGcsgo

HenryG

@HenryGcsgo
Saying that, there's nothing more satisfying dropping a successful combo of movement mechanics abilities that isolates your opponent to buy space before pulling the trigger on the killing blow.
All classes have access to the same generic weaponry via an economy CS:GO fans wouldn't find too difficult to adjust to. **Generally speaking** a 1 bullet headshot with one of the primary rifle(s) [with any class/hero wielding it] will do enough damage to take down an opponent.

Vaikuttaa siltä, että Projekti A voi saada useita FPS-faneja ainakin kokeilemaan peliä. Riot Games on tämän lisäksi julkaisemassa myös koodinimillä Projekti L ja Projekti F kulkevat pelit. Päivämääriä yhdellekään julkaisulle ei ole vielä kuitenkaan annettu.

LUE MYÖS: Jättipommi! – Riot Games aikoo julkaista ainakin kolme uutta peliä

Lähteet: DotEsports/Twitter, Kuva: Monster Energy/Riot Games