Overwatchin Public Test Realmille tipahti pitkän tauon jälkeen iso päivitys. Kokeiluun tuli muun muassa muutoksia kilpien kestävyyteen ja parempaa tekemistä matseihin jonottamisen ajaksi.

Yleensä tiheään päivitetyssä pelissä on ollut nyt lähes kuukauden tauko ilman isompia muutoksia. Myös pelin kilpipainotteisuus on saanut monet pelaajista jo tovin ajan kuuluttamaan jonkinlaisten nerffien puolesta. Nyt muutoksia olisi vihdoinkin tarjolla ja uuden patchin sisältöjä voi käydä testaamassa PC:llä Public Test Realmilla. Tärkeimmät muutokset on listattu alla.

Parempaa jonottamista

Päivitys tuo mukanaan toivottavasti parempaa jonottamista. Aiemmin pitkien jonotusaikojen aikana pelaajien on ollut mahdollista sparrata vapaasti Skirmish-pelimuodossa.

Nyt mukaan tulee kolme uutta vaihtoehtoa, joista jonottaja voi vapaasti valita. Harjoituskentällä voi rauhassa yksin tai ryhmässä hioa taitojaan. Klassisessa Deathmatchissa voi kisata kärkipaikasta tapoissa. Lisäksi jonottamisen aikana voi nyt pelata tai luoda Custom Gameja, kunhan niissä on erikseen salittu myös jonottajien osallistuminen.

Hahmopäivitykset

Kehittäjät ovat vihdoinkin kuulleet lukuisat valitukset kilpipainotteisesta metasta. Monet pelaajat ovat turhautuneet jatkuvaan kilpiä päin ammuskeluun. Nyt kilpien kestävyyttä on kuitenkin tiputettu urakalla. Kehittäjät eivät kuitenkaan halunneet rapauttaa kilpiä käyttävien hahmojen hyödyllisyyttä täysin, joten heikompien kilpien myötä hahmojen muita kykyjä on parannettu. Muutokset on listattu alle:

General

  • Armor damage reduction increased from 3 to 5

Orisa

General

  • Base armor increased from 200 to 250

Fusion Driver

  • Movement speed penalty reduced from 30% to 20%

Protective Barrier

  • Health reduced from 900 to 600

Fortify

  • Cooldown decreased from 10 seconds to 8 seconds

Sigma

Experimental Barrier

  • Health reduced from 1500 to 900
  • Barrier health regeneration rate reduced from 150 to 120 health per second

Kinetic Grasp

  • Cooldown reduced from 13 seconds to 10 seconds
  • Damage-to-shield gain ratio increased from 40% to 60%

Reinhardt

Barrier Field

  • Health reduced from 2000 to 1600
  • Movement speed penalty reduced from 50% to 25%

Steadfast (Passive)

  • Knockback resistance increased from 30% to 50%

Developer Comment:The above changes to armor, Orisa, Sigma, and Reinhardt are aimed at decreasing the overall amount time players spend damaging barriers while improving the individual heroes in other areas. This is a significant change to the pace of the game and we’ll be monitoring these heroes closely to ensure they retain impactful gameplay in the tank role.”

Moira

Biotic Grasp

  • Healing reduced from 4 to 3.25 (80 HP/s to 65 HP/s)

Developer Comment:Moira’s primary heal has proven to be too potent, largely due to its ability to heal multiple targets.”

D.Va

Defense Matrix

  • Cooldown decreased from 2 seconds to 1.5 seconds

Developer Comment:With role locks in place there is some room to improve D.Va’s impact as a tank, so we’re partially reverting a previous change which increased Defense Matrix’s cooldown.”

Widowmaker

Grappling Hook

  • Cooldown increased from 10 to 12 seconds

Developer Comment:With barriers having less uptime, Widowmaker will be even more effective at locking down long sight lines. This change weakens her mobility so she can still be reasonably countered.”

Torbjörn

Overload

  • Cooldown decreased from 12 to 10 seconds

Developer Comment:Torbjörn has difficulty in extended team fights once his turret is eliminated and Overload has been used. This change allows Torbjörn to be able to rely on his Overload more often.”

Genji

Shuriken

  • Ammo increased from 24 to 30

Developer Comment:As average hero survivability has gone up over time, Genji can sometimes have difficulty finishing off his targets. Loosening his ammunition constraints will help give him a small boost.”

Zarya

Particle Cannon (Secondary Fire)

  • Explosion radius increased from 2 to 2.5 meters
  • Ammo cost decreased from 25 to 20

Developer Comment:Zarya’s overall damage output is in a good spot but the secondary fire was left feeling a little too weak after the last set of changes.”

 

Loput pienemmät bugikorjaukset voi lukea Blizzardin postauksesta.

Kuva: Blizzard Entertainment.