Fortniten suosio on kasvanut valtaviin mittasuhteisiin, mutta pelin tulevaisuus ei ole aina näyttänyt näin ruusuiselta. Itseasiassa koko projekti oli vain yhdestä henkilöstä kiinni.

Fortnite lähti liikkeelle pelinä, jonka keskiössä oli Save the World -pelimuoto. Käsittämättömään suosioon karannut battle royale -genre saapui Fortniteen vasta paljon myöhemmin. Save the World ei kuitenkaan vakuuttanut kaikkia edes Epic Gamesin omissa riveissä.

Vuonna 2012 Epic Gamesin riveistä lähtenyt tuotantopäällikkö Rod Fergusson on kertonut Game Informerin haastattelussa, ettei hän olisi antanut Fortniten kehitystyön jatkua.

”Jos olisin ollut vielä tuolloin tuotantopäällikkönä niin kyseinen peli ei olisi läpäissyt seulaani sellaisena tuotoksena, jonka parissa olisi ollut kannattavaa työskennellä.”

Fergusson kertoo kuitenkin olevansa ilmoinen pelin menestyksestä. Häntä ei myöskään harmita se, ettei hän ole enää Epicin riveissä, sillä Fortnitea ei olisi siinä tapauksessa edes olemassa.

Kuva: Epic Games, Lähde: IGN, Game Informer