Valve muokkaa kovin ottein Dota 2:n pelihakuun ja MMR-pisteytykseen liittyvää järjestelmää

Valve on ilmoittanut muokkaavansa raskaalla kädellä Dota 2:n pelihakuun liittyvää mekaniikkaa. 

Ensinnäkin pelin MMR-järjestelmä kokee ison mullistuksen. Tulevaisuudessa soolo- ja ryhmäranking eivät ole erikseen jaoteltuja. Sen sijaan pelaaja saa MMR-pisteitä pelaamansa roolin mukaan.

Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että käyttäjät saavat henkilökohtaisen core- ja support-pisteytyksen. Samalla roolipohjainen pelihaku tulee myös tavallisten pelaajien ulottuville. Aikaisemmin kyseinen ominaisuus oli saatavilla vain Dota Plus -jäsenille.

Valven mukaan aikaisempi järjestelmä korosti liikaa yksilöpelaamisen hyötyjä. Tämä nähtiin ongelmalliseksi pelissä, joka pääasiallisesti korostaa tiimipelaamista.

Tiedotteessaan Valve toteaa, ettei se ole lainkaan varma järjestelmän toimivuudesta. Kyseessä on siis testijakso, jonka aikana yhtiö toivoo saavansa mahdollisimman paljon palautetta pelaajilta.

Samalla Valve pyrkii keksimään yhä uusia menetelmiä ”smurffien” löytämiseksi. Smurffeilla tarkoitetaan pelaajia, jotka pyrkivät tietoisesti pelaamaan itseään kokemattomampien käyttäjien kanssa.

Kuva: Valve / Dota 2