Voittoa tavoittelematon Take This -järjestö on julkaissut State of the Industry -selvityksen, jossa käydään läpi mielenterveyteen liittyviä huolia peliteollisuuden parissa.

Take This nostaa selvityksessään esiin erilaisia pelialaa piinaavia ongelmia, kuten jatkuvan stressin ja alan epävakauden. Organisaation mukaan jopa 53 prosenttia pelinkehittäjistä on kokenut, että ”crunch” on osa heidän työnkuvaansa.

Termillä crunch viitataan pelialalla yleistyneisiin työviikkoihin, jotka venyvät yli 40 tuntisiksi. Vain 18 prosenttia kertoi saaneensa erityistä kompensaatiota ylipitkistä työviikoista.

LUE MYÖS: Jopa 100 tuntia pitkiä työviikkoja – Fortniten menestys ajoi Epic Gamesin työntekijät jatkuvaan ylityöhön

Take This nostaa esiin myös pelinkehittäjien suppean diversiteetin, joka aiheuttaa ongelmia alalla. Esimerkiksi vuonna 2019 Yhdysvalloissa tehdyssä tutkimuksessa vain 19 prosenttia kyselyyn vastanneita pelinkehittäjistä oli naisia.

Organisaatio pyrkii myös keräämään tämän vuoden aikana lisää tietoa alan ongelmista. Samalla Take This kehottaa pelialalla työskenteleviä jakamaan omia tarinoitaan sosiaalisessa mediassa käyttäen tagia #gameindustrystory.

Pääset tutustumaan selvitykseen täältä.