Suomalaiset dominoivat Shanghaissa! OG on noussut kaksinkertaiseksi TI-mestariksi – Joukkue ansaitsi yli 15 miljoonaa dollaria
OG on noussut ensimmäistä kertaa Dota 2:n historiassa kaksinkertaiseksi The International -mestariksi! Turnauksen loppuottelussa OG kaatoi Team Liquidin lukemin 3-1. Joukkueen riveissä pelaavat Jesse ”JerAx” Vainikka sekä Topias ”Topson” Taavitsainen.
Eeppisessä finaaliottelussa OG kohtasi Team Liquidin. Kiinalaisen yleisön pettymykseksi Liquid pudotti tätä ennen alemman kaavion loppuottelussa PSG.LDG:n. Kotijoukkueen putoaminen kisasta näkyi valitettavasti myös tyhjinä paikkoina katsomossa.
Kukaan tuskin uskoi aikaisemmin kauden aikana, että OG nousisi vielä taistelemaan TI-turnauksen loppuotteluun. Joukkueen menestys on ollut vähintäänkin vaihtelevaa, ja kokoonpano onnistui haalimaan yhteen juuri ja juuri tarpeeksi pisteitä saadakseen kutsun Shanghaissa järjestettävään megaturnaukseen.
Varsinkin Topsonin nousu joukkueen avainpelaajaksi oli turnauksen aikana uskomatonta seurattavaa, ja hän onnistui jopa nappaamaan itselleen Rampagen finaalin toisessa ottelussa. Suomalaispelaaja saapui joukkueeseen juuri ennen vuoden 2018 TI-turnausta.
TI-tittelin ja näyttävän Aegiksen lisäksi OG ansaitsi turnausvoitosta yli 15 miljoonaa dollaria. Tämä tekee kaikista joukkueen jäsenistä miljonäärejä, varsinkin kun pottiin lisätään joukkueen viime vuonna samassa turnauksessa ansaitsemat yli 11 miljoonaa dollaria.
LUE MYÖS: Valve pudotti uutispommin! The International 2020 -turnaus saapuu Tukholmaan
LUE MYÖS:
1€ = 10€ arvosta ilmaiskierroksia ilman kierrätystä!
- Talleta 1€
- Saat heti 50 ilmaiskierrosta Tuohi 1000 -peliin (arvo 0,20€ per kierros)!
- Ei kierrätysvaatimusta!
- Suomen Overwatch-maajoukkue lähtee World Cup -karsintoihin kovin tavoittein
- Rocket League -maajoukkue suoralla kutsulla ENC lopputurnaukseen
- Suomen maajoukkueen Rainbow Six Siege kokoonpano on julkaistu
- Elisa Esports käynnistää uuden CS2-turnaussarjan Assemblyillä
- Digital Racing ESM-mestaruus ratkaistu
- Falconsille jo seitsemäs finaalitappio vuoteen
- Matias ”Banjo” Kivistön Fokukselle kirvelevä finaalitappio
- Topias Taavitsaisen entinen seura lopettaa toimintansa – Tundra vetäytymässä Dota 2:sta
- HAVU:n pelit jäivät lohkovaiheeseen BC Game Masters Championship Season 2:ssa
- Perinteinen ukrainalaisjoukkue pistänyt pelaajansa myyntiin?
- Taimou kertoi lopettavansa Overwatchin – alkaako tavoittelemaan ammattilaisuutta VALORANTissa?
- G2 Esportsin valmentajalla korona – XTQZZZ sivussa pudotuspelit
- Roobet Cup 2022 tarjosi yllätyksen ja tiukan taiston
- Suomen ensimmäinen tason 50 kouluttaja vastaa huijauskohuun – HelsinkiTrolli: ”Huutelut kannattaa jättää omaan arvoonsa”
- Ammattipelaaja antoi mielipiteensä Valorantin rank-systeemistä – ”Ei kukaan pelaa vain huvikseen”
- Battlefield V on kuukauden ajan ilmaiseksi kokeiltavissa – taistelut on kuitenkin rajattu viikonlopuille
- BLAST Pro Series Los Angeles CS:GO-turnaus julki!
- Dr Disrespectin Twitch-tili suljettiin yllättäen
- NRG penkitti IGL:nsä! – Tilalle tuttu nimi
- Olkkosen ja Sirmitevin Team Vitality aloittivat VCT EMEA:n voitolla