MIBR kaatoi mousesportsin! – Fnatic kellisti NiP:n ruotsalaisten taistelussa
MIBR taisteli hieman yllättäen 2-0 voittoon mousesportsista Fnaticin voittaessa ruotsalaisten huippujoukkueiden kohtaamisen.
IEM Sydneyssä pelattiin puolivälierät, joissa brasilialainen MIBR kohtasi eurooppalaisista nimistä koostuvan mousesportsin ja ruotsalaiset Fnatic sekä Ninjas in Pyjamas taistelivat Ruotsin herruudesta.
MIBR yllätti epäilijät
Päivän ensimmäisessä ottelussa mousesports valitsi kartakseen Miragen. Miragessa taisteltiinkin tasaisissa merkeissä loppuun saakka. MIBR aloitti ensimmäisen puoliskon vahvasti voittamalla CT-puolellaan 10-5. Toinen puolisko meni samoin numeroin mousesportsille, joten ratkaisua lähdettiin hakemaan jatkoajalta. Ensimmäinen jatkoaika ei riittänyt, mutta toisen jatkoajan päätteksi oli voittaja selvillä: MIBR voittoon 22-19. Toinen kartta Overpass oli MIBR:n valitsema ja se näyttikin taituruuttaan voittamalla ensimmäisen puolen numeroin 10-5, tällä kertaa tosin T-puolellaan. Mousesports yritti kiriä itseään peliin mukaan mutta MIBR piti pintansa. Kartta brasilialaisille 16-10 ja koko ottelu 2-0. MIBR jatkaa huomenna pelejään välierissä. Vastaan asettuu Liquid.Ruotsalaisten yhteenotto
Päivän toisessa pelissä ruotsalaiset Fnatic ja NiP pääsivät taistelemaan ensimmäisessä kartassa Fnaticin valitsemassa Cachessa. Fnatic otti ensimmäisellä puolella nöyryyttävän 12-3 -johdon. Toisella puoliskolla NiP yritti päästä otteluun mukaan, mutta Fnatic lopetti rimpuilun nopeasti tulokseen 16-9. Toisessa kartassa suunnattiin Overpassiin. Kartta oli erittäin tasainen alusta loppuun. Ensimmäinen puolisko meni CT-puolella aloittaneelle Fnaticille niukasti 8-7. Toinen puoli meni niin ikään CT-puolelle, tällä kertaa CT-puolella pelasi tosin NiP. Jatkoaikojakin kartassa jouduttiin pelaamaan pitkään ennen kuin voittaja lopulta selvisi. Vasta kolmannella jatkoajalla voittajaksi nousi NiP numeroin 25-23. Ja ratkaisevassa Dust 2:ssa jatkettiin siitä mihin jäätiin edellisessä kartassa: Molemmat joukkueet voittivat omat CT-puolensa 8-7. Tässäkin kartassa mentiin siis jatkoajalle. Toisella jatkoajalla Fnatic oli lopulta parempi ja otti kartan omiin nimiinsä 22-20 tuloksella. Näin koko ottelu päättyi Fnaticin taisteluvoittoon 2-1. Ruotsalaiset kohtaavat huomenna ottelussaan NRG Esportsin. Ottelun voittaja jatkaa matkaansa finaaliin.LUE MYÖS:
1€ = 10€ arvosta ilmaiskierroksia ilman kierrätystä!
- Talleta 1€
- Saat heti 50 ilmaiskierrosta Tuohi 1000 -peliin (arvo 0,20€ per kierros)!
- Ei kierrätysvaatimusta!
- Suomen Overwatch-maajoukkue lähtee World Cup -karsintoihin kovin tavoittein
- Rocket League -maajoukkue suoralla kutsulla ENC lopputurnaukseen
- Suomen maajoukkueen Rainbow Six Siege kokoonpano on julkaistu
- Elisa Esports käynnistää uuden CS2-turnaussarjan Assemblyillä
- Digital Racing ESM-mestaruus ratkaistu
- Falconsille jo seitsemäs finaalitappio vuoteen
- Matias ”Banjo” Kivistön Fokukselle kirvelevä finaalitappio
- Topias Taavitsaisen entinen seura lopettaa toimintansa – Tundra vetäytymässä Dota 2:sta
- HAVU:n pelit jäivät lohkovaiheeseen BC Game Masters Championship Season 2:ssa
- Perinteinen ukrainalaisjoukkue pistänyt pelaajansa myyntiin?
- 10 kysymystä e-urheilusta: Testaa tietosi kilpapelaamisen maailmasta!
- Atomisaurus tallustelee PUBG:n mobiiliversioon
- Dr Disrespectin Twitch-tili suljettiin yllättäen
- Jättimäinen eSports-hanke Kajaaniin 260 000 euron rahoituksella!
- NRG penkitti IGL:nsä! – Tilalle tuttu nimi
- Ilmaista pelattavaa: kauhua tihkuva Sauna2000-saunasimulaattori ja levyllinen muuta PS1-henkistä pelottelua
- Suomen maajoukkueen Rainbow Six Siege kokoonpano on julkaistu
- ”Pidä pää ylhäällä, jos nii ei tee nii tollai käy” ja muut legendaariset suomenkieliset NHL-pelin selostukset videolla
- 21-vuotias VALORANT-pelaaja on kuollut
- 30-vuotias shakkimestari on vuonna 2020 eniten palkintorahoja voittanut e-urheilija – Top 25 joukossa myös yksi suomalainen