Battlefield 5 -pelin julkaisu, ja sen jälkeinen aika, eivät ole sujunut ongelmitta. DICE on kuitenkin sitoutunut tasoittelemaan pelin kivikkoista alkutaivalta.

Tarkkaan syyniin on pistetty erityisesti se, minkä takia pelaajat ovat jättäneet pelisessionsa lyhyeen. Time to Kill -järjestelmällä on mitattu sitä, minkä takia pelaajat ovat lopettaneet pelaamisen..

Battlefieldin yhteisövastaava Freeman paljasti Redditissä suurimman syy ottelun katkaisemiseen: selkään osunut laukaus ilman, että pelaajalla on ollut aikaa reagoida tapahtuneeseen.

Tämä ei ole mitenkään yllättävää, sillä pelin kartat ovat varsin massiivisia. Kuitenkin ongelma on se, että osa tapoista tehdään aseilla, joita ei ole todellakaan tarkoitettu lähitaistelun ulkopuolelle.

Nämä ongelmat ovat luonnollisesti osa suurempaa ongelmaa metapelissä ja yleisessä pelattavuudessa. Ongelmista huolimatta DICE on sitoutunut peliin, sillä seuraava Battlefield on luvassa vasta vuonna 2022.