ENCE heräsi lopulta ja otti ensimmäisen voittonsa! Samalla varmistui paikka seuraavaan Major-turnaukseen
Kuva: ENCE lähtee Brasiliaan maailmanrankingin neljäntenä. (Vectorama 2018 / SEUL ry / Jussi Jääskeläinen)
Suomalainen ENCE voitti saksalaisen BIG:n Major-turnauksen ensimmäisessä pudotusottelussa kartoin 2-1 (5-16, 16-14, 16-10). Voitto tarkoittaa, että ENCE jatkaa turnausta lauantaina ja heidän ei tarvitse karsia seuraavaan Major-turnaukseen.
ENCE heräsi riittävän ajoissa ja saksalainen BIG kaatui kartoin 2-1. Ilman voittoja Puolassa jäänyt saksalaisjoukkue joutuu hakemaan vauhtia karsinnoista Berliinissä pelattavaan seuraavaan Major-turnaukseen.
ENCE:llä oli todella vaikea alku ja saksalaisten karttavalinta Dust2 meni täysin saksalaisten komennossa. ENCE voitti viisi kierrosta oltuaan tappiolla 0-8, mutta ilonaiheet loppuivat siihen. Kartta päättyi saksalaisten voittoon peräti kierroksin 16-5.
CS || GGWP we lose Dust2 and are down in the series @ence 0-1 @BIGCLANgg We need the remaining 2 maps to stay in the Major, next is Train 
LIVE HERE
ence.gg/article/iem-ka…
#EZ4ENCE
LIVE HERE
#EZ4ENCE
Hidas herääminen
Myös suomalaisten oma karttavalinta Train alkoi nihkeästi. BIG voitti puolustavalla puolella peräti seitsemän ensimmäistä kierrosta ennen kuin ENCE sai pelinsä kulkemaan. Suomalaiset saivat hyvän otteen pelistä ja puolia vaihdettiin saksalaisten johtaessa enää 8-7. ENCE heräsi puolustavalla puolella taistelemaan viimeistään ollessaan tappiolla 10-14. Suomalaiset voittivat tiukassa paikassa huikeasti kuusi kierrosta putkeen ja kartta päättyi ENCE:lle 16-14. Karttavoittojen tasoituttua siirryttiin Overpassin puolelle.
CS || GGWP we take Train @ence 16-14 @BIGCLANgg and our journey at IEM Katowice Major continues. Decider is Overpass 
LIVE HERE
ence.gg/article/iem-ka…
#EZ4ENCE #IEM
LIVE HERE
#EZ4ENCE #IEM
Yllättävä sankari
ENCE:n suurin sankari oli huikean ottelun pelannut Sami ”xseveN” Laasanen, joka pelasi kolme karttaa kovalla HLTV-ratingillä 1.27. Normaalisti xseveN majailee tilastoissa vähemmän mairittelevissa lukemissa tukiroolistaan johtuen. Myös Jani ”Aerial” Jussila pystyi nostamaan tasoaan, kun sitä eniten tarvittiin. Nuori tähtipelaaja Jere ”sergej” Salo pelasi tilastojen mukaan tavallista heikomman ottelun, mutta etenkin Trainissä hän voitti puolustavalla puolella kaksi todella tärkeää 1v2-tilannetta ENCE:n ollessa tappiolla 9-13 ja 11-14. Voiton myötä ENCE juhlii sekä turnauksen jatkumista että paikkaa seuraaville Majoreille. Heidän pelinsä jatkuvat lauantaina. Kellonaika ja vastustaja selviävät myöhemmin tänään.LUE MYÖS:
1€ = 10€ arvosta ilmaiskierroksia ilman kierrätystä!
- Talleta 1€
- Saat heti 50 ilmaiskierrosta Tuohi 1000 -peliin (arvo 0,20€ per kierros)!
- Ei kierrätysvaatimusta!
- Suomen Overwatch-maajoukkue lähtee World Cup -karsintoihin kovin tavoittein
- Rocket League -maajoukkue suoralla kutsulla ENC lopputurnaukseen
- Suomen maajoukkueen Rainbow Six Siege kokoonpano on julkaistu
- Elisa Esports käynnistää uuden CS2-turnaussarjan Assemblyillä
- Digital Racing ESM-mestaruus ratkaistu
- Falconsille jo seitsemäs finaalitappio vuoteen
- Matias ”Banjo” Kivistön Fokukselle kirvelevä finaalitappio
- Topias Taavitsaisen entinen seura lopettaa toimintansa – Tundra vetäytymässä Dota 2:sta
- HAVU:n pelit jäivät lohkovaiheeseen BC Game Masters Championship Season 2:ssa
- Perinteinen ukrainalaisjoukkue pistänyt pelaajansa myyntiin?
- Atomisaurus tallustelee PUBG:n mobiiliversioon
- Aleksi ”Aleksib” Virolainen kertoi haastattelussa OG:n jättämisestä
- Astraliksen valtakausi jatkuu – ELEAGUE Premier oli joukkueelle täydellinen turnaus
- Dr Disrespectin Twitch-tili suljettiin yllättäen
- Dr Disrespectin vessasekoilu saatiin ikuistettua videopeliin
- Suomalainen striimaaja ryöstettiin live-lähetyksessä – ”Kaivappa nyt sitä kuvetta”
- Suomen ensimmäinen tason 50 kouluttaja vastaa huijauskohuun – HelsinkiTrolli: ”Huutelut kannattaa jättää omaan arvoonsa”
- Tässä on kallein koskaan myyty CS:GO-skini – hintaa yli 100 000 dollaria!
- Valokeilassa eSM-liigassa pelaava Aleksi Aalto – ”Ensimmäiset tunnit meni touchpadilla”
- Aleksib, Mantuu ja Valde jatkosopimuksiin – kolmikko avasi kokemuksiaan OG:n riveistä!

