Pelaajien pelinsisäisten ostojen vaikuttaminen siihen minkätasoisien vastustajien kanssa heidät laitetaan pelaamaan kuulostaa todella villiltä teorialta, mutta ei se kuitenkaan ole aivan täysin tuulesta temmattu.

Chicago Huntsmenia Call of Duty Leaguessa edustava Peirce ”Gunless” Hillman jutteli joukkuekaverinsa Seth ”Scump” Abnerin kanssa hänen striimissään, ja heitti ilmoille villin teoriansa. ”Mitä enemmän käytät peliin rahaa […], sitä enemmän MMR:äsi laskee,” kertoi Gunless. MMR tarkoittaa pelin Matchmaking Ratiota tai Ratingia, eli tasoa jonka perusteella peli etsii sinulle sopivan haastavaa peliseuraa.

Gunlessin väitteen mukaan siis pelaajat, jotka käyttävät paljon rahaa pelinsisäisiin mikromaksuihin, pääsisivät omaan tasoonsa nähden helpompiin peleihin mukaan. Hänen joukkuekaverinsa Scump luonnollisesti suhtautui tähän todella epäilevästi, ja kysyi ”onko kyseessä 100% faktatietoa”.

Kyseessä on melko epätodennäköiseltä kuulostava väite, jota on mahdoton tarkistaa, sillä Activision ja Infinity Ward eivät paljasta matchmaking-systeemeistään minkäänlaisia tietoja ulkopuolisille. Täysin suoralta kädeltä väitettä ei kuitenkaan voi tyrmätä, sillä vuonna 2017 Activision sai patentin juuri kyseisenlaiselle järjestelmälle.

Patentin järjestelmä olisi laittanut pelaajia, jotka ostivat pelin lisäsisältöä, samoihin peleihin sellaisten heikompitasoisten pelaajien kanssa, joilla lisäsisältöä ei ollut. Rahaa käyttäneet pelaajat olisivat siis päässeet nauttimaan uusista aseistaan heikkotasoisempia pelaajia vastaan.

Call of Dutyn silloinen kehittäjä, Sledgehammer Games, kielsi jyrkästi, että patentin kuvailemaa pelaajien manipulointia olisi käytössä heidän pelissään tai missään aiemmassakaan Call of Duty -pelissä.

 

 

Lähde: Dexerto.com.

Kuva: Activision.