Blizzard kertoi lisää alempien liigojensa toiminnasta – suomalaisjoukkue mukana!
Peliyhtiö Blizzard kertoi tiedotteessaan tammikuussa alkavan Overwatch League (OWL) alapuolella toimivien liigojen vuoden tarjonnasta. Blizzard kertoi tiedotteessaan muutoksista koskien toiseksi korkeinta sarjatasoa Overwatch Contendersia ja uudesta Open Divisionista (avoimesta divisioonasta), josta tiimeillä on mahdollisuus kiivetä Overwatch Contenders liigaan.
Uutena liigana tuleva Open Division on suunnattu kokemattomille pelaajille. Liigaan voi osallistui kuka tahansa joukkueensa kanssa omaan rankingiin katsomatta ja on ensiaskel pelaajille, jotka haluavat tavoitella korkeampien liigojen loistoa. Liiga alkaa tammikuussa ja levittäytyy kuudelle viikolle. Turnaus käyttää niin sanottua swiss-systeemiä, jossa normaalin lohkovaiheen poiketen joukkueet eivät pelaa toisiaan vastaan kerran vaan joukkueiden vastus määräytyy heidän aiemmin pelattujen otteluiden tulosten perusteella. Joukkueet kohtaavat aina toisen samalla voitto/häviö saldolla olevan joukkueen. Avoimen divisioonan kautta joukkueilla on mahdollisuus nousta Contenders-liigaan kauden lopussa. Neljä parasta joukkuetta turnauksesta pääsevät mittelemään Contenders-liiga paikasta huonoimpien Contenders-liigan joukkueiden kanssa. Ensimmäinen Contenders Trialsiksi nimetty turnaus pidetään helmikuussa, jossa on liigapaikkojen lisäksi jaossa myös palkintorahaa. Blizzard ei kuitenkaan kerro palkintorahan määrää vielä tässä vaiheessa. Open Divisionia samoilla seitsemällä alueella kuin Contenders liigaa. Alueet ovat Eurooppa, Pohjois-Amerikka, Etelä-Amerikka, Kiina, Etelä-Korea, Australia ja Tyynimeri. Blizzard myös paljasti antavansa Overwatch League joukkueille mahdollisuuden perustaa akatemiajokkueita.
Contenders-liiga pelattiin jo viime vuonna kahden kauden voimin. Turnaus pyöri Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa. Täksi kaudeksi Blizzard lähetti viimeisimmässä turnauksessa menestyneille joukkueille kutsukirjeen joukkueiden omien alueiden Contenders-liigaan. Näiden joukkueiden mukana on suomalainen Team Gigantti, joka voitti viimeisimmän Contenders Europe turnauksen päihittämällä finaalissa liigaan myös kutsutun Misfitsin 4-3. Mikäli Team Gigantti hyväksyy kutsun pääsee joukkue puolustamaan euroopan mestaruuttaan kovatasoisessa sarjassa. Pohjois-Amerikan ja Euroopan lisäksi Contenders-liiga laajenee viidelle muullekkin alueelle. Kiinan Contenders-liigaan kutsutaan parhaat joukkueet sikäläisestä Overwatch Premier Seriesistä, Etelä-Korean Contenders liigaan kutsutaan viimeisimmän ison APEX turnauksen parhaiten menestyneet tiimit ja tyynenmeren liigaan kutsut saavat Overwatch Pacific Championshipseissä menestyneet joukkueet. Tämän lisäksi Contenders laajenee kahdelle kokonaan uudelle alueelle, jotka ovat Australia ja Etelä-Amerikka. Koska kyseisillä alueille ei ole aiemmin pelattu kovatasoista sarjaa ei kutsuja sarjaan jaeta ollenkaan. Sen sijaan sarjaan pääsee Open Divisionissa parhaiten sijoittuvat joukkueet. Liigan kausi alkaa maaliskuun alussa.

We are excited to announce the first two new additions to our roster @LhCloudy as the main tank and @Ripa_ow as our flex support
LUE MYÖS:
1€ = 10€ arvosta ilmaiskierroksia ilman kierrätystä!
- Talleta 1€
- Saat heti 50 ilmaiskierrosta Tuohi 1000 -peliin (arvo 0,20€ per kierros)!
- Ei kierrätysvaatimusta!
- Suomen Overwatch-maajoukkue lähtee World Cup -karsintoihin kovin tavoittein
- Rocket League -maajoukkue suoralla kutsulla ENC lopputurnaukseen
- Suomen maajoukkueen Rainbow Six Siege kokoonpano on julkaistu
- Elisa Esports käynnistää uuden CS2-turnaussarjan Assemblyillä
- Digital Racing ESM-mestaruus ratkaistu
- Falconsille jo seitsemäs finaalitappio vuoteen
- Matias ”Banjo” Kivistön Fokukselle kirvelevä finaalitappio
- Topias Taavitsaisen entinen seura lopettaa toimintansa – Tundra vetäytymässä Dota 2:sta
- HAVU:n pelit jäivät lohkovaiheeseen BC Game Masters Championship Season 2:ssa
- Perinteinen ukrainalaisjoukkue pistänyt pelaajansa myyntiin?
- Atomisaurus tallustelee PUBG:n mobiiliversioon
- Aleksi ”Aleksib” Virolainen kertoi haastattelussa OG:n jättämisestä
- Astraliksen valtakausi jatkuu – ELEAGUE Premier oli joukkueelle täydellinen turnaus
- Dr Disrespectin Twitch-tili suljettiin yllättäen
- Dr Disrespectin vessasekoilu saatiin ikuistettua videopeliin
- FaZe Clan ei osallistukkaan DreamHack Winterille
- Suomalainen striimaaja ryöstettiin live-lähetyksessä – ”Kaivappa nyt sitä kuvetta”
- Suomen ensimmäinen tason 50 kouluttaja vastaa huijauskohuun – HelsinkiTrolli: ”Huutelut kannattaa jättää omaan arvoonsa”
- Tässä on kallein koskaan myyty CS:GO-skini – hintaa yli 100 000 dollaria!
- Valokeilassa eSM-liigassa pelaava Aleksi Aalto – ”Ensimmäiset tunnit meni touchpadilla”
